Vimpersko, Prachaticko, Volarsko

Podmanivý kout Jižních Čech Vás okouzlí a nadchne. Skrývá mnohá tajemství od něžné přírody k technickým památkám. Turisté, cyklisté i milovníci zimních sportů si přijdou na své
----

Stezka krále Šumavy

Délka: 49 km
Trasa: Vimperk (železniční stanice) – Klášterec – Lipka – Sedlo v Srnčím – Paseka – Nové Hutě (Polesí) – Borová Lada – Žďárské Sedýlko – Jelení stezka – Strážný – Hliniště – Mlýn Řasnice – Lenora (Železniční stanice). Náročnost: Jak pro koho.

Po Boubíně

Délka: 44 km
Trasa: Vimperk – Pravětín – Kubova Huť – Lesní cesta (rozcestí) – Horní Vltavice – Pod Hornovltavickými pastvinami – Strážný – Dolní silnice – Dolní Cazov – Mlaka (rozcestí) – V Podkově – Nové Údolí – Stožec . Náročnost: Jak pro koho.

Za Světlou horou

Délka: 40 km
Trasa: Turistické informační středisko ve Vimperku – kolem nemocnice – kasárna Sloup – Směr Nové Huťě – Babůrek – směr Nové Hutě – směr Borová Lada, Chalupská slať – Svinná Lada – směr Borová Lada – Horní Vltavice – Polka – směr Horní Vltavice – směr Šerava – Lipka – rozcestí Pod světlou horou – směr Lipka – směr Vimperk. Náročnost: To dáte.

Z Volar na Hrad Hus

Délka: 53 km
Trasa: Volary – Mlynářovice – Milešice (část) – Putín (rozcestí) – Včelná pod Boubínem – Na Křížkách (rozcestí) – Na Kubrnech (rozcestí) – Milešice (část) – Milešice – Řepešín – Záblatí – Hlásná Lhota – Křišťanovický rybník – Hrad Hus – Blažejovice – Vysoký les – Volary
Náročnost: Bude to jízda.

Z Vimperka na Zadov

Délka: 56 km
Trasa: Vimperk (železniční stanice) – Trhonín – Svatá Maří – Mařský vrch – Štítkov – Bošice – Bohumilice – Spůle – Na Číhání (rozcestí) – Putkov – Branišov – Zdíkov – Masákova Lhota – Zdíkovec – Stachy – Říhov – Zadov – Nový Dvůr – Masákova Lhota – Zdíkov – Račov – Cejsice – Vimperk (železniční stanice). Náročnost: Bude to jízda.

Údolím Pravětínského potoka

29 km Červené turistické značení

• Lehčí členitá trasa
  • Povrch zpevněný, silnice, lesní cesty
  • Přibližný čas 2,5 – 3 hod.

0 km Informační středisko Vimperk, Sloup okolo nemocnice,doleva po silnici směr Kvilda ,5 km Kramata, možnost koupání (vpravo vedle silnice) ,7 km odbočka vlevo do lesa po asfaltce ,8 km přijedeme na červenou turistickou značku, jedeme směr Paseka po červené ,Michlova Huť ,modrou značku – směr Michlova Huť , Lipka ,Korkusova Huť, Pravětín ,údolím Pravětínského potoka, Vimperk

Pošumaví nabízí mnohem více, ochutnejte...

Alej smíření - bývalá osada Táflova Huť

Alej smíření byla založena v místě bývalé osady Táflova Huť asi 5 km severně od Kubovy Hutě.

Dobrá

Šumavská osada - vesnická památková rezervace. Stavebně ani architektonicky nenarušený skanzen tyrolských roubených domů, tzv. volarského typu.

Kubova Huť - nejvýše položené nádraží v Čechách

Nádraží ve výšce 995 m nad mořem na trati Strakonice - Vimperk - Volary.

Schwarzenberský plavební kanál

44 km dlouhý vodní kanál spojující povodí Vltavy a povodí Dunaje. U osady Jelení Vrchy vede kanál asi 389 m dlouhým tunelem.

Obecní pec na chleba, Lenora

Zděná obecní pec na chleba z 1. poloviny 19. století, v létě se zde pravidelně pořádá veřejné pečení chleba, koláčů, housek a lenorských placek.