K rozhledně na Poledník z Prášil

Dát si trochu do těla? Stačí si stanovit jako cíl Poledník. Ať už se rozhodnete vyrazit z Modravy či z Prášil, na kole nebo pěšky, určitě to bude stát za tu námahu

------

rozhledna na Prášilským jezerem

Vykročte z Prášil po červené turistické značce a u rozcestníku U Prášil se dejte vpravo k Prášilskému jezeru. Od jezera sejděte na lesní silnici, po níž vystoupáte na Předěl. Pak již jen pokračujete dál po červené na vrchol Poledníku. Určitě si zde vychutnejte společný výstup a rozhled z věže, o níž jsme více psali zde. Zpět se pak vydejte do údolí Javořího potoka a k rozcestí Tmavý potok. Pokračujte vlevo po “modré“ z kopce k samotám Slunečná Po lesní silnici dorazíte k silnici vyšší třídy a po ní se dostanete až do Prášil. Těchto asi 7,5 km se dá zvládnout za 2,5 hodiny.

Z Modravy se vydejte

Od autobusové zastávky směrem na Javoří Pilu k mostu přes Modravský potok, za mostem se napojíme na červenou turistickou značku, zatočime doprava a přejdeme přes most na Roklanském potoce. ( 0,3 km ) Pokračujte po asfaltové cestě a červené značce stoupáním proti proudu Roklanského potoka, který sbírá vody v komplexu Modravských slatí ( výměra 3615 hektarů - největší komplex vrchovišť na Šumavě , zapsaný v celosvětovém seznamu chráněných mokřadů ). Můžeme se kochat pohledem na Rybárenskou slať, nejhezčím prý na podzim. Mineme bývalou hájovnu Rybárna (2,5 km). Po daších 1,5 km Roklanský potok odbočí a jde se proti proudu Javořího potoka až na Javoří pilu.

V minulosti zde stála hájovna a hostinec , dnes po těchto stavbách zůstaly neidentifikovatelné ruiny. ( 5 km )

Cesta otevřena : 1.7. - 30.9.
Zde je možnost odbočky na Tříjezerní slať. Pokračujte po červené údolím Javořího potoka lesní silničkou kolem bývalých kasáren pohraniční stráže. ( 2 km )

Zde se silnice odklání od Javořího potoka , který pokračuje do Javoří slatě. Vydejte se na stoupání na vrchol hory Poledník.  ( 6 km )

Rozhledna otevřena od května, a to pouze so a ne 10 - 16 hod. Dále červen a září po - ne 10 - 16 hod., červenec a srpen po - ne 10 - 18 hod. a říjen so a ne 10 - 16 hod. Listopad, prosinec - pro skupiny dle dohody. Info IS Rokyta tel. 731 530 437 .

Zpáteční cesta :

V prázdninových měsících , kdy je je provozován autobusu po Národním parku je možné volit zpáteční cestu sestupem do Prášil.

Po červené stezce a poté zelené k parkovišti na silnici Prášily-Srní (7,5 km) a odtud případně do Prášil (1,5 km)
Po červené trasou přes Prášilské jezero ( 8,5 km ).
Po zelené na Frantův most a po červené podél Prášilského potoka do Prášil ( 11 km )